tisdag 13 juni 2017

Linköpings Halvmarathon 10/6 2017

Skulle absolut inte springa detta lopp. Fick dock en gratisplåt av Nocout, så vad gör man..
Försökte övertala Andreas att vi kunde ta det som lugnt långpass, jag skulle absolut inte springa fort en vecka efter maran men det är alltid kul med lopp och medalj. Andreas som är lugn, kontrollerad och typ en miljon år gammal sa klokt "det är så lätt att det går för fort" "jag ska cykla istället" och tackade nej!

Haha, ung och rebellisk som jag är ställde jag mig på startlinjen i ett för tajt lånat Nocout linne, jag skulle ta det lugnt. Startskottet gick och alla sprang iväg, fort gick det också.. och en massa långsamma löpare sprang om mig ! Nja nu får det räcka, hakade på en gammal fotbollskompis som sprang, vi kutade och snackade i 4:20 fart och allt bara flöt på, efter 6km släppte han så jag ökade lite till.. Passerade 11km och en vilt påhejande Marcus som tyckte jag sprang snyggt, vad gör man, ökar lite till.. Kilometrarna  ramlade på och känslan bestod, jag hade hur mycket kraft som helst! Tog en gel och lite sportdryck och fortsatt kuta om folk, det här är ju skitkul!



Passerade 18km och tänkte, det här kan ju räcka till sub 90min.. Ökade lite till och raskade på i 4:00 fart upp genom stan, storgatan är lång och brant! Ner förbi Ågatan och in mot mål 1:29:44 och nytt personligt rekord!

Så jävla kul!! När allt går bra! Älskar den där känslan av eufori och trötta muskler, för nu var jag trött!


Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar