söndag 11 september 2016

Höst innebär simskola

Till hösten slutar utebassängerna sina skal och man tvingas in i gyttret i innebanornas trånga utrymme. Känns tråkigt att gå in. Utomhussimning är ju så mycket skönare. Inte bara det för att det är en 50 meters bassäng istället för 25 meter. Utan för att ..tja ute är bättre. Många är bads och simsugna men tyvärr så är lokalerna underdimensionerade.



I alla fall..så var det pass nummer två av totalt 15. Vi är också 15 anmälda till kursen vilket kommer blir rätt trångt. Men idag var vi bara 5 på plats. Dock så är det väldigt många duktiga simmare med i år så det kommer bli ett jäkla kämpande och sporrande. Roligt!

Tinnis med den konstgjorda sjön i ett fantastiskt väder

Vi körde T-test idag. Vi brukar göra det vid de första passen. Det innebär att man kör 100 meter 10 gånger, med 10 sekunders vila efter varje hundring som sedan räknas bort vid sluttiden. Jag hade förbättrat mig en ca minut från förra året. Rätt bra. Andreas som nu också hängt med i den här simkursen körde nog 11 vändor. Kanske för att markera att han faktiskt orkar. Han har knäckt koden för simningen och kommer dundra förbi mig hejdlöst inom kort. 

25 meter är både långt och kort


Mina ben började efter T-testet att krampa i allting som sitter nedanför knät. Oerhört irriterande och bitvis smärtsamt. Så att fortsätta med fjärilsim var fullkomligt omöjligt. Det fick bli olika former av frisim, med och utan spadar. Det är svårt att koncentrera sig när först vaden drar ihop sig så man är tvungen att sträcka upp tårna = bromsar, för att sedan känna att krampen flyttar sig till sidan av underbenet. Lite oklart men kan ju ha något med joggingturen jag gjorde på förmiddagen. Lugnt men tja kanske lite otränad då jag haft problem med en vad. 


Glada och lite trötta


Roligt att simma i alla fall, och trots att det är  25 meter istället för 50 så går det att bli trött i alla fall!

Passet



//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar