onsdag 3 augusti 2016

Sommarcupen #4 Pekhult

Nästan en månad sen sist men nu var det dags igen.. Sommarcupen deltävling 4. Pekhult är känt för sina backar och ja, det stämde.

Lite annorlunda startfält i går jämfört med sist men jag och Vilda var där, Andreas ville försvara sin seger i sin åldersgrupp så han var också på plats. Kusinens man Kristoffer var i Boda så jag drog med honom också.

Barnen drog i vanlig ordning iväg först, jag fick dagen till ära följa med Vilda (efter förra gångens debackel med krasch) så vi sprang ihop. Hon kämpade väl och tog sig stolt i mål efter 1,3km upp och ner i skogen.




Så var det då herrarnas tur. Vi radade upp oss och drog iväg, vi blev en grupp om 5 som skaffade en liten lucka omgående. Grusväg som övergick i asfalt, tempot var högt men kontrollerat. Vi vek in på en skogsväg och vi blev 3. Andreas, jag och så han som vann förra gången. Vi låg och smådrog om vart annat, skogsvägen blev åter grusväg och så kom vi runt till varvningen där vi blev påhejade inför sista lopen på barnens bana. Jag trummade på men lyckades inte dra ifrån de andra herrarna i uppförsbackarna, väl nerför så drog den andre saten ifrån och så hade jag Andreas tassande några steg bakom. Jag lyckade aldrig ta mig om den första herren som gick i mål ca 5-10 sekunder före mig, HELVETE, inte igen han jag tänka innan någon skrek att Andreas kom bakom, jag la på ett extra drag de sista stegen och lyckade hålla Andreas bakom mig med ett par sekunder, vilket ändå är den största segern..


 Min faster lyckades fota uppgörelsen... muahahaha


Någon minut efter kom Kristoffer och undrade varför vi sprungit så fort.

Efter målgång och foto fick man fika, det är som det ska vara på landet.. Nästa vecka kör vi igen, då är det Nybygget som gäller, kom vet jag!  Fredrik




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar